Nyborg Bytrafik |
||||||||
Index | Nyborg Bybusser | �rsted-Ruten 1922 2002 | Webmaster |
||||||||
Opdateret 16-07-19 12:24:22 |
||||||||
Perioden 1979 -1985: |
||||||||
Den 3. december 1979 blev en speciel dag i Nyborg Bytrafiks historie, da man nu ikke mere var koncessionshaver af bybuslinierne, men nu var entrepren�r, som k�rte i kontrakt for Nyborg Kommune. Nyborg Bytrafik fik tre kontraktbusser, medens konkurrenten Nyborg Turisttrafik fik �n kontraktbus, som dog kun var en minibus. | ||||||||
|
||||||||
Desuden var der
arbejdspladslinie 4, som var en modificeret linie 3, som ogs� k�rte til/fra Tarco
(Tj�rekompagniet), men den blev stort set ikke benyttet og nedlagt den 1. april 1983.
Ottetalslinien fortsatte som hidtil, men fik linie 5, som linienummer. Da der ikke mere var en direkte bus mellem Dyrehavevejskvart�ret og Sprotoften, blev der midt i december m�ned etableret en linie 7, som k�rte mellem Dyrehavevejskvart�ret og Borgerskovskolen. Den 1. august 1981 overtog Fyns Amt alle de regionale ruter, som blev reguleret og udvidet antallet af afgange. Det bet�d at der blev lavet en ny linie 8 mellem Nyborg Centrum og Kogsb�lle den 1. september 1981, da Kogsb�lle havde mistet sine rutebiler. P� grund af det nye boligkvart�r Ravnek�r blev linie 2 omlagt den 1. august 1982, hvor den fra Statsf�ngslet k�rte i ring over Dyrehavevejskvart�ret og Ravnek�r mod Statsf�ngslet. Desuden blev linie 6s sydlige tilbringerrute forl�nget til centrum. Linie 7 som m�tte vige for linie 8 i 1981 genopstod, s� minibussen fik noget at se til.Den 1. april 1983 blev hverdagsdriften l�rdag formiddag afskaffet, hvor ottetalslinien 5 k�rte hele dagen og den kom ogs� til at betjene Ravnek�r p� samme m�de som linie 2. Perioden 1979 - 1985 kom til at byde p� mange lappel�sninger, hvorfor Nyborg Kommune fik konsulentfirmaet Cowiconsult til at udarbejde en rapport om bybusdriften. |
||||||||
Forrige side - N�ste side |